Fórum, topik, hozzászólás

Nah, még egy mára, aztán már semmi nem ment meg attól, hogy elinduljak dolgozni.
Ingeréhségemet és a szociális interakció hiányát úgy próbáltam enyhíteni, h elkezdtem olvasni vadidegen emberek vadidegen blogját. Volt, ami tetszett, volt ami nem. Ha ez utóbbi eset állt fent, akkor egyszerű program fut le: kattintok a kis FEHÉR (bizony, Sünibaba, nem piros:) x-re, oszt megyek tovább. Olyat soha nem szoktam, hogy nekiállok anyázni, hogy mekkora hülyeség ez a poszt, és a kurva anyját a szerzőnek, aki kapja be, és egyébként is hülyelúzer, meg tahóbunkó is, kapja be még egyszer. Ha tetszik és/vagy egyetértek a bejegyzéssel, az más, akkor ezt szoktam jelezni, némi pozitív visszacsatolás mindenkinek jót tesz. (Egyszer azért tettem kivételt, Somával, ugye, akinek a cikkéhez hozzászólni nem tudtam, így írtam egy bejegyzést, mindegy, úgy látszik, a következetesség sem az erősségem.)
A gond viszont, hogyha 1-1 bejegyzés nagyobb nyilvánosságot kap (index, blog.hu stb.), akkor megszaporodnak a kommentek, ahol is a hozzászólók nem épp úgy viselkednek, ahogy én szoktam. (Nem mintha az lenne az etalon, de akkor is.) Van némi pozitív visszacsatolás, mellette pedig megjelennek szép számmal az anyázó hozzászólások. És a legszebb, hogy nem csak a bejegyzés szerzőjéről szedik le a keresztvizet, hanem a többi hozzászólóról is, akinek nem tetszik a véleménye. A vége meg úgy is "anyád!", "tied!" "nem, a tied"-be torkollik, akkor meg már el is megy a kedvem kommentezéstől. Semmi kedvem azon stresszelni magam, ki miért (és hogyan!) szól be. Most is így pattantam le. Tetszett egy bejegyzés, hozzá is akartam szólni, de gondoltam, előbb végigolvasom az előttem szólókat, ne írjam le ugyanazt huszadszorra is. Mire a végére értem, rossz érzés lett rajtam úrrá, és hagytam a fenébe az egészet. No, nem az zavart, hogy többeknek ellenvéleménye volt, hanem az, ahogyan ezt a többiek tudomására hozták.
(Valamit viszont nem értettem. Ha vkinél elszakad a cérna, és ír egy fröcsögő hozzászólást, amelyben taglalja, mennyire nem tetszett neki a bejegyzés, és azt azt védő hozzászólások, hozzá jellemzően B-betűs kötőszavakat használ, ú.m. bár, vagy baszd meg, akkor miért látogat vissza újra és újra?)
A saját blog/honlap, az más. Nagy ez az internet, elférünk sokan. Mindenki írhat arról, ami neki jólesik. Akinek meg nem tetszik, amit ott olvas, az ne látogassa az adott oldalt.
Én úgy szoktam (az életben is), hogy alaphelyzetben legyünk kedvesek. Ha nem megy, akkor legalább udvariasak. Ha ez sem megy, akkor semlegesek. Ha az sem, akkor meg hagyjuk a francba az egészet.
Amúgy meg, értem én is a kritikát. Csak nem szeretem:P
K.

Ja, még valami. Pár hete kaptam e-mailben, pont témába vág, idemásolom:

Hány FÓRUMOZÓ kell egy villanykörte kicseréléséhez?

1 aki kicseréli a villanykörtét és beírja, hogy ki lett cserélve
14 aki megosztja a hasonló tapasztalatait a villanykörte cserélésről, és hogy hogyan lehet más módon is kicserélni
7 aki figyelmeztet a villanykörte cserélés veszélyeiről
1 aki az egészet átrakja a világítás topicba
2 aki nem ért egyet ezzel és átrakja az elektromosság topicba
7 aki felhívja a figyelmet a nyelvtani hibákra a villanykörte cserélésről szóló hozzászólásokban
5 aki flame-eli a nyelvtanárokat
3 aki kijavítja a nyelvtani hibákat a flame-ekben
6 aki vitázik azon, hogy ''villanykörte'' vagy '' villany körte'' ill. másik 6 aki hülyének ítéli ezt a 6-ot
2 gyártásban jártas mérnök, aki felvilágosítja a csoportot, hogy a helyes kifejezés a lámpa
15 mindent tudó aki azt állítja, hogy dolgozott az iparágban, és a villanykörte kifejezés teljesen korrekt
19 hozzászóló aki azt mondja, hogy ez a topic nem a villanykörtékről szól és legyenek szívesek a beszélgetést egy villanykörtés topicban folytatni
11 aki megvédi a hozzászólásokat, mert mindannyian használunk villanykörtét ezért a hozzászólások idevágóak a fórumba
36 vitázik azon, hogy melyik módszer a legtökéletesebb a villanykörte kicserélésére, hol lehet megvenni a legjobb villanykörtéket, melyik márkájú villanykörte a legjobb ehhez a technikához, és melyik márka hibás
7 aki hivatkozásokat ír be, ahol különbözo villanykörtékrol lehet látni példákat
4 aki megállapítja, hogy az előző hivatkozások nem jók, és beírja a jó hivatkozást
3 aki olyan hivatkozásokat ír be amiket a beírt hivatkozások alapján talált és ezek alapján hozzákapcsolható a villanykörte a fórumozó csoporthoz
13 aki belinkeli az összes hozzászólást, az összeset idézőjel közé véve odaírja, hogy ''én is''
5 aki beírja, hogy nem fog többet írni, mert nem tudják többé kezelni a villanykörte problémát
4 aki azt mondja, hogy ''nem beszéltük már meg ezt nem sokkal ezelőtt?''
13 aki azt mondja, hogy ''csinálj inkább egy Google keresést a villanykörtékre, mielott kérdezel a villanykörtékről''
1 aki az eredeti hozzászólásra válaszol mától 6 hónap múlva, így újrakezdi az egészet