Csövesnek áll a világ

Ahogy itten a blog.hu-n böngésztem, feltűnt, a BKV-s posztok igen népszerűek. No igen, a BKV-téma az, amihez mindenkinek van hozzáfűznivalója, meg személyes élményei is, legtöbbször nem pozitívak.
Tegnap nekem is vót, igaz, nem is a BKV tehet róla.
Igyekeztem melóba 1 óra körül, amikor is a Nyugatinál felszállt a 4/6-osra egy csöves, aki egyébként nőnemű volt. Először fel sem tűnt, nem nagyon szoktam figyelni az  utastársakat (és cserébe ezt én is elvárom), csak a cigifüstre lettem figyelmes. A nő ugyanis felszállt, leült egy másik (nem csöves!) nő mellé a szék peremére (a Combinón van az a műanyag perem a székek mellett, most értettem meg, milyen célt szolgál), és nyugodtan szívta a cigicsonkját, amit valszeg a megállóban dekkelhetett össze. Többen megjegyezték, hogy jé, dohányzik, meg hogy micsoda új szokás ez a villamoson, de a nő oda se bagózott rájuk. Aztán egy idős bácsi mégiscsak rászólt, közvetlenül a nőnek címezve, hogy legyen szíves oltsa el a cigarettáját. A nő sziszegett valamit a foga közt (nem értettem, mit, de úgy tippelem, nem feltétlenül egy Arany János-idézet lehetett), közben elfogyott a cigije, hát el is dobta, ahogy azt kell. Az idős bácsi rátaposott (a csikkre), hogy legalább ne füstölögjön. A nő, aki mellé a csöves nő felszálláskor leült, felállt és arrébb ment, teljesen érthető okokból. A csövi pedig befoglalta az egész széket, és mint ki jól végezte dolgát, hátradőlt, bámult kifelé az ablakon.
 
Egész nap nem hagyott nyugodni ez az eset. Az oké, hogy valaki hajléktalan, és rettenetesen szánjuk érte, meg a "társadalmi felelősségvállalás" jegyében ételt osztunk neki, de azért mindent ne engedjen már meg magának!
És basszus, végsősoron még jól is járt! Viteldíjat nyilván nem fizet, melegben volt, nyugodtan végigszívta a cigijét, és még ülőhelyhez is jutott, ami nem kis bravúr a 4/6-oson.
Arccal az érvényesülés felé! Így is lehet.
K.