Szavazás off, meg itt az új

Nah, végre-valahára, lekerül ez a bejglis innét. Én is untam, és már jó régóta nem is aktuális, de menet közben elhagytam valahol a kreativitásomat, és egyszerűen nem jutott eszembe semmi, amit meg lehetne szavaztatni. (Bár egyszer felmerült, h felteszem a kérdést, én jó fej vagyok-e, de a 3 lehetséges válasz pedig, az "igen", a "biztos", és az "aha" lett volna:)

Gyors értékelés:
-a biztos befutó a diós bejgli, 27 szavazattal, ez a voksok 39%-át jelenti
-második lett a jó öreg mákos 20 szavazattal, ez 29%
-harmadik a gesztenyés 11 szavazattal, épphogy megelőzve az utálom a bejglit tábort, 16%-ot kapott, de nekem van egy sanda gyanúm, azért csak ennyit, mert esetleg néhányan nem ismerik, a diós és mákos sztenderd, gesztenyéset nem mindenütt sütnek (mifelénk szoktak, és rummal meg vaníliával nagyon finom, ez Attila kedvence is, de ő is csak nálam evett először, lám-lám, már ezért megérte megismerkedni velem)
-10-en utálják a bejglit, a szavazók 14%-a. Ha vmikor dec 28-29 környékén szavaztam volna, én is erre kattintottam volna, akkorra az ember megutálja. Felénk ilyenkor már "büntetésbejglinek" hívják. Karácsonykor ebéd és vacsora után mindig szívesen eszünk pár szeletet, néha ezt is reggelizünk, de a karácsony elmúlik, a bejgli meg megmarad, márpedig meg kell enni, ételt ki nem dobunk, így étkezés után továbbra is előkerül, és mindenkinek kell enni belőle legalább egy szeletet. (Én végül 1 rudat lefagyasztottam, nemtom, mikor jön ránk, h elő kéne kapni.)
Köszönöm mindenkinek, aki szavazott. Tanulságos volt, nemde?:)

Az új szavazás pedig a nyelvhasználat világába kalauzol minket. Attilával régóta vitatkozunk, hogy vajon túlspiráz vagy túlspiláz? Egészen vérre menő vitákat folytattunk, az etimológiát és a más nyelveket segítségül hívva, és bár az álláspontok közeledni látszanak, mégsem sikerült megnyugtatóan rendezni a kérdést. Ezért hát megkérdezlek titeket, nyájas (és nyájjal nem rendelkező) Olvasók, szavazzatok!
Ti túlspiráztok vagy túlspiláztok valamit?
Előre is köszönöm!
K.