Sztereotípia

Megígértem Katinak, hogy ha már a bölcsészeket kielemeztem, akkor a mérnökökről is ejtek pár szót, csak hogy árnyaljuk a képet. Annyiból nehezebb dolgom van, hogy a mérnökökkel szemben - már csak a tapasztalat okán is - kevesebb sztereotípia áll rendelkezésemre.
Bár csendesen elhallgatam, de mérnökből is van kocka. Valamilyen oknál fogva azonban ilyet alig-alig ismerek. Sőt, inkább az a jellemző, hogy a mérnökök szabadidejükben gyakran űznek humán- vagy művészeti jellegű tevékenységet. Sok mérnököt ismerek, akik zenélnek, dob, zongora, gitár... Megint mások szerepjáték- és/vagy történelemrajongók. Van aki fotózik, netán terepasztalt épít. Számtalan példa létezik. Gondolkodtam már egy sort azon, mi lehet ennek az oka, de megoldásra sosem jutottam. Talán az, hogy mérnöki tevékenységet űzni meglehetősen "emberidegen" - vagyis kizárólag logikán alapuló - gondolkodásmódot igényel, ami viszont megterhelő. Talán így pihenik ki magukat. Aztán persze létezik az a fajta mérnök is, amelyiknek a munkája a hobbija, ennek okán odahaza is a gép előtt ül és kódol. Bennem is van némi hajlam erre, igény is, de az elszántság már jobban hiányzik. Amikor még nem dolgoztam, örömmel kódoltam napi 4-5-6 órákat, néha többet is. De ma, ha hazaesek a gyárból, a legkevésbé kódolni van kedvem. Ez azért nagy baj, mert amúgy komoly terveim vannak ilyen irányban (hogy csak a 6-gépes hálózatot említsem).
Van viszont egy közös jellemzője a mérnököknek, ami nekem kifejezetten öröm. Ez a logikus gondolkodásra való hajlam és képesség. Képes konzekvensen fogalmazni, és kevéssé hajlamos az irracionális viselkedésre. Ami a bölcsészekről már korántsem mondható el ilyen egyértelműen. Legalábbis a sztereotipikus bölcsész és mérnök esetében.
Még jó, hogy Kati nem egy sztereotipikus bölcsész. Inkább egy sztereotipikus Nő, minden előnyével és hátrányával együtt. :-)

A.