Méregtelenedős

Ha az ember sokat olvas arról, hogy mindenféle méreganyagot bevisz a szervezetébe, és szüksége van időnként méregtelenítő kúrára, akkor előbb-utóbb beszopja, és maga is belevág egy ilyenbe. Koplalós-böjtölős nálam szóba sem jöhet, a gyümölcsnapot egyszer próbáltam, délután háromkor úgy éreztem, már a tüdőmet marja a gyomorsav, és be kellett tolnom két rozsos kiflit hirtelen, hazaérve pedig mindent, amit a hűtőben és azon kívül találtam.
Azért igyekszem odafigyelni, persze, minél kevesebb feldolgozott élelmiszert, fujfuj zacskósleves, meg ízfokozókkal és színezőanyagokkal telipakolt körömlakkok, csak sör-bor-jäger-unicum, csakis tiszta forrásból. Az a biztos, amit én készítek el, ha a zöldség meg a színhús vegyszeres/génkezelt/mittudomén, arról már nem tehetek, annyit lehet mostanában olvasni erről, az ember előbb-utóbb elhiszi, hogy minden egészségtelen, amit a szájába vesz.
De gondoltam, egy ilyen méregtelenítés nekem sem árt, biztos én is tele vagyok marslakókkal, amelyek az évtizedeken át tartó helytelen táplálkozás során gyülemlettek fel. Reggel rost, este tea, csak gyógynövényeket tartalmaz, abból meg baj nem lehet, koplalni nem kell, ehetem ugyanazt, mint eddig, kávé és alkolholfogyasztás ellenjavalt, de nem tilos. Ez jó lesz, gondoltam, és egy hete bele is vágtam.
Eddig egyetlen tapasztalatom van. Mostanáig reggelente, felkelés után nem tudtam enni, legaláb 1,5-2 órának el kellett telnie, és akkor is főként csak joghurtot, gyümölcsöt ebédig. Most meg farkaséhesen ébredek, és magamra tudnám rántani a hűtőt, főleg a különösen problémás felvágottakat, konkrétan kolbászt és parizert kívánok, ami - olvastuk - nagyon necces, adalékanyagok, miegymás, fujfuj, abcúg, 10 dekás dózis már halálos belőlük. És egész nap farkaséhes vagyok, rákaptam a Túró Rudira, meg a Maxikingre, meg bármilyen tej alapú, hideg édességre.
Furcsa. Mintha azzal párhuzamosan, hogy - elvileg - távoznak belőlem azok a bizonyos mérgek, a szervezetem elkezdte kívánni őket. Talán, hogy fenntartsa az egyensúlyt? Talán hiányzik neki? Annyira hozzászoktam már az ízfokozókhoz, adalékanyagokhoz, színezékekhez, hogy anélkül már nem is tud működni?