Czech this out

Hát, megjöttünk Prágából. Na nem ma - az jó lenne - hanem már múlt hét szombaton. És azóta tervezem, h lesz élménybeszámoló. Na de hát mit lehet írni Prágáról? Azt, hogy gyönyörű? Ezt mindenki tudja. Valszeg még az is sejti, aki még sose járt ott, elvégre évi több millió turista nem tévedhet. Nem csak a sörért mennek oda. (Pedig az is jó.) Szóval, én imádom Prágát, az egyik legszebb város Európában, van számomra valami megfoghatatlan bája és varázsa, biztosan előző életemben Prágában éltem sünként, és csak ácsingóztam, hogy utazhassak piros villamossal, de sose volt napijegyem, és néha, nagyritkán jutottam hozzá egy eldobált Fidorka-nápolyihoz. Nekem úgy tűnt - és nem csak a második sör után - hogy Prága kicsit hasonlít Budapestre, főleg, ami a városszerkezetet illeti, és amikor a vár környékén sétáltunk, egészen olyan volt, mintha itthon az első kerületben lettünk volna.
És imádom a cseh nyelvet, igazából sokkal szebb, mint a szlovák, pedig azt is szeretem a szlávos hangzása miatt, de a cseh dallamosabb, mivel nem kizárólag első szótagi hangsúlyos. A metró nagyon cuki, a piros villamosért pedig odavoltam, csak úgy felültünk, és jöttünk-mentünk vele, a Köztársaság tér volt a végcél, meg hogy minél kalandosabban jussunk el oda úgy, hogy közben minél többet lássunk a városból. A piros villamostól úgy vigyorogtam, hogy tényleg mindenki engem bámult, valszeg azt latolgatták, mit szed ez a nő, hogy ennyire boldog tőle, jó lehet a cucc, mert az elképzelhetetlen, hogy valaki attól legyen ilyen boldog, hogy a piros villamosan bemondják, hogy příšti stanice: Palmovka, és én felpattanok, hogy itt szálljunk le, és szálljunk át egy másikra, menjünk azzal is egy kicsit. Persze, turistának lenni a legjobb dolog a világon, egyrészt, mert akkor egészen biztosan szabadságon van az ember, másrészt, izgalmas dolog felfedezni egy idegen várost, országot, tájat, hallgatni a nyelvüket, nézni az arcukat, megkóstolni az ételeiket, ez néha sokkal autentikusabb, mint megnézni a múzeumokat, főleg, ha az embernek mindössze másfél napja van rá, hogy magába szívja Prágát.