Tantralecke kezdőknek

Bejegyzés alcíme...

Megismerkedtünk tegnap a tantrával, bő 3 óra keretében. Rajtunk kívül még 5 pár volt jelen, plusz a mester, meg egy nő mellette, aki várandós volt, és először mindenki azt hitte, ők egy pár, aztán kiderült, hogy mégsem, de régebben igen, a baba pedig nem a gurutól van. (Lehet, egy vadabb tantrabulin fogant.) Én - sajnos - eléggé előítéletes tudok lenni, ezt tudom magamról, úgyhogy igyekszem tudatosan félretenni, és először csak figyelni, rögzíteni a benyomásokat. Ez történt most is: mosolyogva, de érezhető bizalmatlansággal (mint minden új közegben) léptem be az első kerületi lakásba. Füstölőszag csapott meg, és egy pizsamába lenvászon, kissé dekoltált, bő ujjú és bő szárú, egyszínű ruhába öltözött férfi fogadott. Átható és jelentőségteljes pillantásából nyilvánvalóvá vált, ő itt nem holmi kisegítő személyzet, adminisztrátor, füstölőgyújtogató, hanem a mester maga. Nyílt arcától és tiszta pillantásától némileg megnyugodtam: itt valószínűleg nem a mester csoportos fellációja lesz az első feladat. Ő az a típusú férfi, akit ezo-spiri körökön kívül egy kicsit furcsának, femininnek tartanak, sok lány barátja van, akik kizárólag szerelmi csalódásaik idején fekszenek le vele, pedig odaadó és figyelmes az ágyban. Bemutatkozás, regisztráció, aztán sebtiben körülnéztem, hova is kerültünk. A nagyszoba piros szőnyegekkel és párnákkal borított, keleti tárgyakkal (füstölő, mandala, kendő, Buddha-szobor, mittudomén) berendezett helyiség. Persze, érthető, ez így sokkal jobb, mintha szakadt polifoamokkal teleszórt, pálmafás poszterrel teleragasztott szobába érkeztük volna. A konyhában lehetett szívcsakravizet inni gy kancsóból. Azt nemtommi, kavicsok voltak benne, de azért ittam, rajtam ne múljon, hátha ez is kell a gyakorlatokhoz. A körbenézést kisebb balesettel (belevertem a fejem a mosdókagylóba) megúsztam, aztán betereltek minket a nagyszobába, és kezdetét vehette a tényleges program. 
Mint mondtam, rajtunk kívül még 5 pár volt jelen. Volt szakállas, hosszú hajú és hosszú lábujjú, hm, talán bölcsész férfi (a filozófia és elvont tudományok szakról - ez a férjem poénja egyébként), vékony, csendes, derékig húzott farmeres, negyvenes férfi, és, meglepő módon két kigyúrt, izompólót viselő srác. (Nesze nektek, sablonokban gondolkodó előítéleteim.) A nők egyébként mind szépek voltak, és első pillantásra mindenki szimpatikusnak tűnt. Ez nálam elég ritka, lévén, hogy a bizalmatlanságom miatt nehezen oldódom, sokszor azonnal elkezdek projektálni, és csak később, az ismeretség későbbi fázisában tudom visszavonni a projekcióimat.
Mester mondott néhány mondatot a tantráról, például, hogy ez elsősorban az egymásra és önmagunkra figyelésről szól, Namastéval és meghajlással köszöntött minket, ezt nekünk is megtanította. Ez nekem mondjuk nem igazán jött át, de túllendültem rajta, mint ahogy azon is, hogy a bemutatkozásnál a mester várandós párja elmondta, ő most várandós, és egy isteni magzatot hord a szíve alatt. Hö? Mi van??íJesszusmária, hát ez meg kivel dugott??! De a szemem sem rebbent, csak hazafelé a metrón kezdtünk el a férjemmel pukkadozni a nevetéstől,
Elsőként néhány nyújtó gyakorlatot végeztünk el párban, ez kimondottan jólesett, még mindig éreztem a combomban a vasárnapin 50 perces futást. Ezután szemkontaktus a párunkkal, majd minden férfi minden nővel. Továbbra is szemkontaktus.) Ezután következett egy igazi bodywork gyakorlat: a szemkontaktust végig tartva a párunk, lassan eltávolodunk, egy ponton megáll, majd újra közeledni kezd, végül megérkezve különböző pontokon megérint (lábfej, fejtető, arc, stb.), aztán csere. És ez a szavak szinte alatt maradó, így sokkal mélyebb rétegeket megmozgató gyakorlat intenzív érzéseket hozott. Például azt, hogy távolodjon el a férjem bármennyire, visszajön, hiszen nagyon erősen kapcsolódunk. Az összetartozás érzése, öröme könnyeket csalt a szemembe, amikor pedig én távolodtam tőle, majd közeledtem hozzá, azért könnyeztem, megéreztem, mennyire örülök neki. Csodálatos volt, egész testemet átjárta az öröm, és annak boldogsága, hogy ő van. A verbalitás mellőzése miatt nagyon tömény, koncentrált élmény volt, nekem különösen, mert én hajlamos vagyok mindent szétbeszélni, verbalizálással csökkenteni a bennem lévő érzések intenzitását. Így viszont jó sokáig megmaradt bennem; nem is esett jól a megosztó kör utána, amikor is mindenki elmondta, mit élt át a gyakorlat alatt. Szép volt hallani, hogy több pár is beszámolt arról, épp egy válságon, elhidegülésen vannak túl, és mennyire közel hozta őket ez a gyakorlat. Nagyon ajánlom a tantrát azoknak a pároknak, akik eltávolodtak egymástól, de mindketten tenni szeretnének azért, hogy újra közelebb kerüljenek.
Ezután volt még egy masszázs, kölcsönösen megmasszíroztuk egymást, de semmi különös, csupán hagyományosan. -ezt hiányoltam, egy újfajta masszázs, érintéstechnika elsajátítását, igaz, erre már nem is jutott idő. Így is fél 11 után ért véget a program, iszkoltunk, hogy elérjük a metrót, aztán álmosan, de feltöltekezve dőltünk be az ágyba.
Összegezve: jó volt, érdekes volt, és szép tapasztalásokat hozott, de igazán újat nem mutatott - egyelőre - nekünk. Hiszen nálunk az egymásra figyelés, intimitás és szeretetteljes érintések teljes mértékben a hétköznapok részei. Ez képezi a kapcsolatunk alapját: őszinteség, egymásra figyelés, és a lehető legnagyobb testi-lelki intimitás, amire most képesek vagyunk. Szoktam is mondani a férjemnek, micsoda bújós cica lettem mellette; én, aki régen úgy aludtam el. hogy kihúzódtam az ágy szélére, senki hozzám ne érjem, még csak rám se szuszogjon, most pedig a fejemet a mellkasára fektetve szeretek a legjobban elaludni, és hiányzik, amikor nincs ott. És a persze, hogy szeretlek, már a múlt héten is mondtam-típusú kommunikálóból átalakultam bújós, a simogatást élvező és igénylő nővé, egészen új élményeket szerezve ezáltal. Mennyire más ez, mennyivel mélyebb, mint a csupán verbális-intellektuális kapcsolódás!Én azelőtt csak ezt ismertem. Most pedig már képes vagyok érintést adni és kapni, átérezve, hogy amikor én simogatok, az nekem is legalább annyira jó, mint annak, akit érintek. Igy jön létre a valódi egymásra hangolódás, és azt hiszem, pont ez lenne a tantra lényege.