Álomszimbolika

Le sem akartam írni, de aztán E-vel beszélgettem róla, aki mondott okosakat, meg amúgy is, épp itt az ideje, hogy elkezdjek foglalkozni a tudatalattimmal, de úgy, hogy látok mindenben fallikus szimbólumot:)
Inkább annak apropóján írom le, mennyi mindent jelenthet egy álom. Én szinte minden éjjel álmodom, és emlékszem is rá, színes, intenzív álmaim vannak. (Valahol azt olvastam, az emberek általában fekete-fehérben álmodnak, ritka a színes álom. Nagyon elcsodálkoztam, mert én kivétel nélkül mindig színesben álmodom.) Volt, hogy reggelre kelve leírtam az álmaimat, akkor hirtelen abbahagytam az álmodást, nem is álmodtam semmit, amíg fel nem hagytam a leírásukkal. Remélem, ez a röpke poszt nem ezt fogja eredményezni.
Nos, az álom a következő (vasárnap éjjel álmodtam). Hétfő reggel beértem a munkahelyemre, Attila bevitt, és bevittük E-t is. A cég udvarán két meleg gyógyvízzel teli medence állt, benne a feneküket áztató kollégákkal, köztünk a legjobb rendszergazdákkal:). Kérdeztem, mi ez, mire mondták, a BKV-sztrájk miatt, aki nem ért be dolgozni, annak nem kell jönni, aki meg bejött, az pancsolhat egész nap. Nem volt nálam fürdőruha (komoly túlélőkészlet van odabent a szekrényemben, de fürdőruha nincs:), így azon kezdtem töprengeni, hogy oldjam meg, hogy bemehessek. Megláttam a főnökömet is, az udvaron ült egy széken, és olvasott. Végül kiötlöttem, hogy levetkőzöm bugyi-melltartóra, az végső soron olyan, mintha fürdőruhában lennék. Igenám, de mégsem, mert tanga volt rajtam, ami azért többet mutat, mint a rendes bikini, és nem biztos, hogy jót tesz az imidzsemnek, ha a fenekemet mutogatom. Aztán eszembe jutott, hogy van odabent egy pici törülközőm, pont akkora, hogy el tudom vele takarni a fenekemet, amíg belehuppanok a vízbe, aztán, mikor kiszállok, csak magam köré tekerem, és már csobbanhatok is mókázni a cuki rendszergazda srácok közé. Ám ekkor odalépett hozzám a főnököm, és közölte, meg ne próbáljak belemenni a vízbe, sem fehérneműben, sem ruhástul. Épp azt latolgattam, vajon mi hátrányom származhatna abból, ha mégis csobbanék, ám ekkor csörgött az óra, és felébredtem.
Beleborzongtam, mennyire szimbolikus álom ez. Vagyis, magamtól csak arra az aspektusára jöttem rá, h a főnök akadályoz meg abban, hogy jól érezzem magam, és a kollégákkal hepajozzak, hisz pont pár napja teremtett le, h sok a hepaj, kevés a meló. De E., mint ezós és spirituális guru, az álom más értelmezési lehetőségeire is rávilágított. Egyrészt, mint mondta, a főnök az álomszimbolikában legtöbbször a felettes ént jelenti, tehát, a saját felettes énem tilt le valamit, részben azt, h túl sokat hepajozzak a kollégákkal, pláne informatikusokkal egy szál tangában, azaz nem engedi, h kiéljem a bennem lévő exhibicionizmust. (Nem is olyan rossz dolog ez a felettes én. Még jó, hogy van. Különben valószínűleg tangában mórikálnám magam informatikusok előtt. Huh.) Másrészt, a felettes énem is tiltakozik az ellen, h sokat beszélgessek és mókázzak a kollégákkal a munka rovására, tehát, belső igényem van rá, h jól végezzem a munkámat. Remélem, ez utóbbit a főnököm is tudja:)
És milyen érdekes, h ez a többrétű értelmezés remekül megfér egymás mellett. A víz meg E. szerint valami nőiséggel, termékenységgel kapcsolatos dolgot jelent, de ezt egyelőre nem tudom értelmezni.
K.

Update vagy 4 nap múlva: Most vettem észre, az első mondat vége helyesen bizony így hangzana: ."..de úgy, hogy NEM látok mindenben fallikus szimbólumot". Freud, Freud, tetszene ez neked...:)