Kóstoló a tantrából

Bejegyzés alcíme...

Megyünk este kipróbálni a tantrát az Ismerkedés a tantrával pároknak programra. Párként megyünk ismerkedni a tantrával, kiváncsian és izgatottan, mert egyijünk sem tud róla sokat. Egy barátnőm azt mondta, ha élvezem a bodyworkőt, akkor a tantra biztosan tetszeni fog. Nos, a bodyworköt valóban imádom, amikor a szavak szintje alatt maradunk, és érintéses kommunikációban próbálgatjuk a saját és egymás határait. Egészen másféle tapasztalásokat szoktam így szerezni önmagamról - és bármilyen furcsa, elsősorban nem a testemről, hanem a lelkemről. Mi esik jól, hol vannak bennem blokkok, hol vannak a határaim - meglepő módon jóval tágabbaj, mint ahogy azt a racionalitásom gondolná. És bár a bodyworkben nincs semmi szexualitás (intim testrészt nem érintünk például), mégis sokszor elkezd bennem kibontakozni az érosz. Szóval kiváncsi vagyok, mit tud a tantra. Én róla túl sokat nem; olvastam csakrákról, kundalini kígyóról, energiaáramoltatásról, megvilágosodásról - nos ezeket én biztosan nem szeretném, főleg, hogy azt sem tudom, valójában mi az. Amit szeretnék, az egy újfajta tapasztalás önmagamról, a férjemről, és a szexualitásunk új dimenzióinak felfedezését. (Még mélyebb) egymásra hangolódást, ily módon is megtapasztalt intimitást. Szóval remélem, semmi felesleges ezohókuszpókusz, karma-aura-vonzás (a három szó, amitől befeszülök, és villámgyorsan megoldási lehetőség után kutatok, hogyan tudnék kimenekülni a beszélgetésből).

 

Pszichológus barátnőm pedig figyelmeztetett, vigyázzunk nagyon, mert egyszer járt hozzá egy nő, pont amiatt, hogy egy ilyen tantrikus happeningen az volt a "beavatás",hogy le kellett szopnia a mestert. Hogy mik vannak! Ez nagyon távolról ugyan, de ismerős nekem. Egyszer jártam egy csoportba (szerencsére nem sokáig), ahol az volt a csoportnorma, hogy meg kell tudni fejlődni azt, ha a párunk mással szexel, a féltékenységen pedig felül kell emelkedni - természetesen a csoportvezető módszereivel. Nekem más elképzelésem van a hűségről, én kizárólagosságot szeretnék, ezt is adom cserébe, és egyáltalán nem akarom megfejlődni, hogy a párom mással dugjon, én meg ennek örüljek. (Más kérdés, hogy a féltékenység, a párom másnak is kellhet érzése szintén felébreszti bennem a vadmacskát: azonnal és zsjgerből reagálok, és kezdem kívánni őt. Mindazonáltal megtapasztaltam a hűtlenség kapcsolatot pusztító hatását, és ezt nem szeretném.) Mondjuk, az említett csoportban nem kellett kinyalni a csoportvezetőt - legalábbis előszőr nem, aztán meg eljöttünk onnan. Így valamennyire fel vagyunk már vértezve az ilyesmi ellen, de nem árt persze az óvatosság. Főleg, hogy én elég naiv tudok lenni, elég nehezen veszem észre, ha valaki csak vetít, és nem is olyan nagy guru, mint amilyennek eladja magát. Csak semmi spiritualitásba vagy lelkizésbe csomagolt swinger! Nekem erre most nincs igényem. Közösen megélt intimitásra, kapcsolódásra, és egymás (no meg önmagunk) új aspektusból való megtapasztalására viszont annál inkább. Remek programnak ígérkezik egy hónapos házasoknak.